Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saya Sayang Kamu

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Followers

Thursday, February 18, 2010

~~tak sempat

Salam to all bloggerz...

So sorry lately busy sgt....(hehe..yeke..)
tak sempat nak jengah my beloved blog...Cian blog saya tak di'update'.....

Untuk melepaskan rindu saya kepada semua kawan2, ada la beberapa cerita menarik saya nak kongsi dengan ada semua....

1) Pada 12/2/10 bersamaan hari Jumaat hari tu, saya balik kampung lagik...mana lagi klu bukan dekat Kedah..hehe..Kali ni spesel sikit la sebab nek bas pendek..hehe....ada kisah disebalik bas pendek ni tau....Actually saya ni malas nak tgk tiket bas awal2...maklumla, sebelum ni tak pernah busy2 beli tiket balik kampung sebab nek moto jek dari Penang balik ke Sungai Petani....Alkesahnya, last2 minute g cari tiket balik Kedah, habis la semua dah jual...aiseh....Menggigil la jugak time tu sebab tiket habes...Tapi disebabkan dah balik kampung 4 kali bulan lepas, so keinginan nak balik tu biasa2 je la..hehe...yang masalahnya sekarang, sepupu saya kahwin plak sabtu tu...oleh sebab tu, saya pun call la sepupu sepapat tanya ada kosong ke tak keta diorang...padan muka saya ni..haha..semua dah full....huhu....Lepas tu, try la call sepupu yang nak kahwin tu...gtau dia saya maybe tak leh p kenduri dia la sebab tak de transport nak balik...then, sepupu saya ni suggest la saya tumpang bas rombongan pengantin pompuan dari kl...wah...extreme punya cadangan...haha...apa lagi, saya iyakan ajela...sebab dah tak de cara lain (rindu kat mak sebenarnya..itu yang setuju ja..haha).....pastu malam tu follow je la trip rombongan pengantin pompuan ke kedah....yang kelakarnya, saya ni sebelah pengantin lelaki..hehe...ni terbalik plak duk sekali ngan rombongan pompuan...apeda....Lantak la..janji sampai kampungku...So...suasana dalam bas ni agak meriah la...sebab semuanya jawo2 belaka....jadi memang meriah la dalam bas....saya dengan pengantin amek seat paling depan..haha.....nanya betul....siap letak kaki atas seat depan lagi punya santai...huhu..tapi pengantin pompuan ni memang sporting la....rileks giler.... klu korang jumpa dia, sure tak kering gusi..hehe....oklah cukup la bab tu....next story...
.

.
.
.
2) so, next day tu hari sabtu 13/2/10, kenduri rumah sepupu...alah, sebelah umah saya je..satu pagar....nak jadikan kisah, dah la sampai pun jam 5 pagi, dapat tido jap, lepas subuh tu terus kena wat kerja...ces....penatnya Allah je yang tau.....tapi memandangkan hari bersejarah untuk kezen saya, kita lupakan la kejap penat tu....buat persiapan itu ini...hampir jam 1130 am, terus masuk umah tukar uniform cantek sikit...biasa la..kang orang tanya sapa yang cantik sangat tu..haha.....gurau jek....Habis diet hari tu sebab menu dia superb la...ayam goreng berempah....gulai daging dengan kentang, acar nenas ngan timun, buah tembikai..air merah...ada plak ais kacang..huhu...habis semua sebat....aiyark....Malam tu saya g tesco plak dengan my sis..shopping2 apa yang patut..hehe.....biasa la...pompuan....asal leh cuci mata kat kompleks beli belah tu kira orait dah...haha...
.
.
.
.
3) next day, hari ahad tu g lagi jalan2 kat CS...hadiahkan kat my sis sebijik handphone 3G..senang sikit mak nak tgk cucu dia kat terengganu selalu...ye la..nak tunggu saya balik baru boleh 3G, susahla kan......so, beli yang murah2 tapi berkualiti.....hehe...ok sis....jaga bebaik handset baru tu yek..!!
.
.
.
.
4) hari ni (15/2/2010) paling tak syok sebab kena balik KL awal...huhu..ikutkan hari rabu baru kerja..tapi paham2 je la...dah tumpang orang tu..kena la ikut masa orang....seharian dalam keta...borak merepek2..last2 sampai kl..terus bum atas tilam....haha...
.
.
.
5) pada hari ni 16 feb 2010, kepanasan di bumi KL sudah tak terkira...sungguh panas dah tahap suhu Petaling Jaya sudah mencecah 34 darjah celcius (bukan kimi kata, berita tv3 yang kata)....so, mmg macam cacing kepanasan la dalam umah tu...nak tido panas, nak kluar lesen ku sudah mati..aiya...duduk jugak la kat umah tu.....Lepas subuh, tido lagik sampai kul 930 am..pastu perut bunyi lagu ntah hape2..terus turun ke dapur, capai maggi dan menggoreng..haha...berbekalkan sayur sawi yang layu n lebihan cili kisar, terus menumis...fuh..baunya menusuk hidung....after makan sarapan....layan plak cd.....habis 2 cd plak tu aku layan...hak hak hak....mmg tahap tak tau nak wat pa dah...lepas zohor baring2 jap...ceh, ingatkan tak mau tido, sekali buka mata dah 530pm...huaaaa.........berpeluh jugak...mandi2 jap..pastu terus solat asar.....pi bilik sebelah...layan plak citer sinderalela......pastu sambung plak dengan Naomei..hehe...sampai la masuk maghrib....huiyo.....pack betul jadual....lepas solat, housemate ajak makan domino's...haha....sekali lagi dietku hancusss...apeda.....dengan tak bersalahnya aku kuar g makan2 dengan housemate....lepas tu ronda2 summit (p amek kawan), terus la balik umah......sesampai je kat umah, terus solat isyak..then kemas2 barang sikit..then masuk tido....hehe......sehinggalah azan subuh keesokkan harinya kedengaran......Bingkas bangun menunaikan solat subuh...meneruskan perjuangan di BumiNya....=)
.
.
.
.
.
.
6) Sekian dulu......

Kimi

1 comment:

  1. tq sudi singgah di blog akak...
    cari shoutbox awak tp xjumpa...

    ReplyDelete

Thanks for comment =)