Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saya Sayang Kamu

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Followers

Friday, December 25, 2009

~~alam sekolah menengah - Form 1~~


Salam...




Lama jugak aku fikirkan idea nak tulis untuk zaman sekolah menengah..Sambil dengar lagu Nico-Anak Burung Sakit..so, aku start menulis...




Form 1...




Hari pertama aku jejakkan kaki ke sekolah menengah, cuak gak sebenarnya...masa tu mak, arwah abah, ngan kak fina yang hantar aku ke sana.... Sek Men Keb Agama Baling..Malam sebelumnya, beg aku semua kak aku yang kemaskan...dah jadi tebiat aku tak pandai nak bajet baju apa nak bawa..selalunya, lepas aku siapkan beg, mak mesti akan buka balik beg tu and tgk aku isi ape..hahaha...mesti ada punya la barang2 yang aku letak dalam beg tu akan dikeluarkan...


Penuh jugak beg besar tu nak bawa p sekolah....




Masa sesi pendaftaran, sampailah kena tinggal..aku cuba kuatkan semangat nak belajar duk jauh dari family..sapa kata senang beb....umur muda lagi kena belajar hidup berdikari...huhu...


Then, petang tu masa mak ngan arwah abah nak balik Sg Petani, aku buat2 muka rilek..hehe...mak dah nampak mata merah...aku salam ngan mak, peluk cium semua la...Arwah abah pesan minggu depan depa datang tengok aku..yeay...Happy sgt2..




So, aku start hidup sekolah menengah aku malam tu di sekolah baru, kawasan baru dan kawan2 baru....




Klu tanya sapa kawan first aku kenal, aku pun dah tak ingat...klu tak silap aku Dorm aku dulu masa form 1, Dorm G kot..ntah...lupa..banyak sgt pindah dorm...




Hahaha..seminggu kami kena orentasi...hari2 lari sebab kak Tikah Akob akan tiup wisel...."Priiiiiiiiittttt".."Priiiiiiiiiiit"....Habis bertempiaran lari..Haha...Masa tu akak fesi aku kak Peanut...Depa kata dia dah kawin dah la ni...Tak tau la...Lama dah lost contact...Hehe..




So...kat sini la aku belajar basuh baju, urus masa makan, masa study, masa tido...masa nak shopping..hehe...pendek kata, seluruh pengurusan hidup aku belajar masa masuk sekolah menengah.....




Time Form 1 ni, tak banyak sgt story yang menarik untuk dikongsi....yanga ku still ingat Cikgu Fazlina, iaitu cikgu kelas aku masa Form 1....


Last day kitaorang Form 1(b4 cuti panjang sekolah)..kitaorang wat party..hehe..siap ada tukar2 hadiah lagi....aku ingat lagi aku dapat UBAT GEGAT BENTUK LOVE..klu tak silap aku dari ayie...hahaha...punya la lawak nya.....hadiah aku tak ingat plak sapa yang dapat...


But in the end..kitaorang start cuti di rumah masing sampaila buka sekolah tahun depan nya.....so, the next story mestilah pasal aku masa Form 2 dulu..hehe...maybe ada adventure sikit la sbb dah setahun aku duk sana...semua selok belok dah tahu..hee..


1 Ali in memories..


-to be continued-


Daa~~

No comments:

Post a Comment

Thanks for comment =)