Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saya Sayang Kamu

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Followers

Wednesday, January 23, 2013

~~Pedih ulu hati... Bahaya jugak rupanya..

Salam.. Kepada blogger2 yang tengah pregnant, pernah kena pedih ulu hati tak?
Sebab saya ada baca dalam tenet, katanya bila dah masuk 7 bulan ke atas, memang mudah nak kena rasa sakit kat dada a.k.k pedih ulu hati a.k.a heartburn....

Saya pun kena jugak.. Saya ingatkan normal je macam orang mengandung yang len...

But, since lately sakit padih ulu hati selalu sangat kena tiap2 malam before tido, so tadi saya ada appoinment kat klinik.... Jadinya saya gtau la kat nurse yang tiap malam selalu kena heartburn...

Nurse kata bahaya tu..

Sebab selalunya bila kena heartburn, bacaan tekanan darah boleh naik... And kalau naik, boleh menyebabkan sawan or kancing gigi or tarik... Kalau kena lagi pasni, nurse nasihatkan p wad kecemasan, periksa tekanan darah.. Sebab ada kes sebelum ni, ibu ngandung tu selalu gak kena heartburn, bila g kecemasan, Dr check tengok2 tekanan darah dia dah tinggi, so Dr memang force suruh bersalin even baru 32 weeks.... =[.. Tatutnyeee.....

Sebab bila tekanan darah tinggi, ditakuti baby akan kekurangan oksiden.. Keadaan ni boleh membahayakan ibu dan anak kalau dibiarkan....

Antara tanda lain yang mengiringi heartburn ni adalah tekanan darah tetiba naik, ada protien dalam air kencing a.k.a kencing kotor, pening2 dan penglihatan kabur...

So, tadi masa check kat klinik ada +1 protien dalam urine saya... Dr suh check lagi sekali.. pun resultnya +1.... Dr terus suh p check kat makmal patologi hospital sebab takut2 betul ada protien dalam urin boleh kena infection kat baby or kat air ketuban...

Alhamdulillah... Result hospital tadi negatif....

Syukur sangat....

Lepas ni nak kena beware ngan heartburn saya ni...

Harap2 baby sihat dan selamat selalu hendakNya..

Amin

No comments:

Post a Comment

Thanks for comment =)