Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saya Sayang Kamu

Daisypath Anniversary tickers

My Beloved Followers

Monday, April 5, 2010

~~Dah daftar nama untuk menunaikan haji....?

Salam all bloggerz...

Kebelakangan ni..(semenjak dua menjak masuk umur 22++)...makin terasa insaf hidup dah tak lama....

Jadinya, mula la amek tau pasal satu bab ni...

Macam mana nak daftar nama g haji?

Ha..korang tau ke..?

Atau masing2 sebenarnya tak kisah?

Well, saya nak kongsi something dengan korang semua...

Baru2 ni saya pergi 'link'kan kad atm Bank Islam saya dengan Tabung Haji..

Mudah je caranya...

Pergi Bank Islam, bawa buku Tabung Haji, bank islam atm card, IC dan mestila korang sendiri yang kena pergi..

Then ada idi borang sikit...

Pastu, g kaunter, diorang akan setting balik kad atm tuh..

Dalam masa 10 minit je..dah boleh guna atm kad bank islam n tabung haji pada msa yang sama...

So, klu nak masukkan duit dalam tabung haji lebih mudah...

Tak perlu lagi ke pejabat Tabung Haji...just masukkan atm kad bank islam, and pindahkan wang dari Bank Islam ke Tabung Haji..

Klau nak withdraw duit dari tabung haji pun boleh melalui kad atm Bank Islam..

Mudahkan teknologi sekarang...

Apa yang saya nak kongsi adalah mcm mana nak daftar nama untuk menunaikan haji kan...?

Cara dia camni...

Korang kena make sure dalam akaun Tabung Haji ada wang simpanan sekurang-kurangnya RM 1310.00 untuk membolehkan korang daftar nama untuk queue pergi menunaikan haji...

Kepada yang rasa umur masih muda (jangan la perasaan muda sangat)...better korang baca ni bebaik..

Pegawai kat tabung haji tu cakap...

Klu saya daftar tahun ni..iaitu 2010....saya hanya boleh pergi menunaikan haji pada 2030....

Ha..korang paham ke apa maknanya tu..?

Bermaksud..klu korang umur 23 tahun ni....tambahlah sendiri lagi 20 tahun..

Umur korang (itu pun klu ada rezeki weh ) adalah pada 43 tahun masa nak menunaikan haji...

Tapi, pegawai tabung haji ada jugak bgtau...kita boleh buat surat rayuan untuk pergi lebih awal..

So, moral of the story..better pergi buka akaun tabung haji sekarang (kepada sesapa yang tak de lagi la)...or kepada yang dah ada akaun tabung haji..start sekarang...saving duit kat tabung haji sikit2....

Bila dah cukup RM 1310.00, daftar nama masuk queue nak pergi haji..

At least, kita berusaha....

Oklah....

Set our mind ok....


:: Nak pergi ke rumah Allah, jika diberikan peluang olehNya ::

1 comment:

  1. uih kak kimi.. baguih laa.. saya ni bilaa laa tak tau nak dapat pi huhu.. saya doa kak bleh laa pi sana.. niat tu insya Allah.. hehe

    ReplyDelete

Thanks for comment =)